Sinus Basuh Hidung Rawatan

Sinus Basuh Hidung Rawatan

Dalam masa-masa pencemaran yang teruk terutamanya di pekan dan bandar persekitaran, penyakit paru-paru telah menjadi perkara biasa. Terdapat berjuta-juta orang yang terjejas oleh masalah resdung seperti alahan rinitis dan asma alahan. Pesakit menunjukkan tanda-tanda penyakit ini sering ditetapkan resdung rawatan mencuci hidung untuk memudahkan penawar dan keselesaan.

Terdapat cukup beberapa kelebihan bahawa sinus hidung tawaran rawatan basuh. Pertama sekali, ia membantu untuk mengeluarkan lendir dari hidung, sekali gus membersihkan rongga hidung dan membantu ubat-ubatan untuk menunjukkan kesannya lebih baik.

Kedua, apa-apa rawatan yang membantu dalam menghapuskan bakteria dan virus yang boleh didapati untuk menghalang rawatan, sebagai tambahan kepada penyingkiran alergen berbahaya dan iritasi. Akhir sekali, cuci sinus hidung membantu membersihkan laluan hidung dan membolehkan penyedutan percuma dan pengeluaran nafas udara dan rasa kelegaan kepada pesakit yang mungkin telah mengalami amat kerana masalah sinus.

Sebelum anda melakukan mencuci sinus hidung, di sini adalah beberapa maklumat mengenai bagaimana anda boleh dengan mudah membuat penyelesaian mencuci hidung dalam batasan yang terbaik. Anda tidak perlu membeli penyelesaian mencuci hidung sama sekali. Ambil 8 auns air suam dan menambah kepadanya setengah sudu teh garam uniodized. Air itu hendaklah bersih dan suci. Sebagai iodin dalam garam boleh menyebabkan beberapa kerengsaan dalam jangka panjang, penggunaan garam uniodized dinasihatkan. Seterusnya, masukkan secubit baking soda untuk penyelesaian ini. Anda boleh menggunakan penyelesaian mencuci hidung (8 auns) sekaligus dalam kes masalah sinus akut, atau lain membentangkannya ke atas 2 sesi 4 auns setiap satu.

Dewasa dan kanak-kanak yang lebih tua boleh menggunakan kit bilas hidung di mana mereka meletakkan botol dengan penyelesaian mencuci hidung terhadap lubang hidung supaya mereka menyedut air dari satu lubang hidung dengan air yang keluar dari lubang hidung yang lain dan mulut juga. Prosedur ini kemudian diulangi dengan lubang hidung yang lain. Untuk bayi, yang penitis mata kecil atau jarum suntikan boleh digunakan untuk meletakkan kuantiti yang sangat kecil daripada penyelesaian untuk penyedutan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar