Bagaimana Anda Boleh Manfaat Daripada dan Kejarlah Terapi Alternatif?

Bagaimana Anda Boleh Manfaat Daripada dan Kejarlah Terapi Alternatif?

Terapi alternatif telah berkembang menjadi rawatan utama untuk pelbagai kemudahan yang ada kecederaan, gejala dan masalah yang anda mungkin mengalami. Bukan sahaja ini jenis terapi pilihan untuk pelbagai masalah, ada juga beberapa jenis rawatan alternatif dan terapi anda boleh meneruskan. Salah satu daripada banyak yang telah wujud sekian lama dan masih mempunyai kesan ke atas rakyat adalah terapi magnet.

Selama bertahun-tahun terdapat sejumlah besar penyelidikan dan pertumbuhan datang dari industri ini. Pelbagai jenis produk telah pun direka untuk memberi manfaat kepada orang untuk keadaan yang tidak terkira banyaknya. Antara produk yang paling biasa digunakan hari ini termasuk pad magnet tilam, sol magnet dan balut magnet.

Pad tilam magnet adalah ideal untuk mengurangkan insomnia, kekejangan otot dan sakit anda mungkin mengalami dalam sendi. Ini juga sejenis hebat terapi untuk orang yang mengalami fibromyalgia. Bagi sol magnet, ini sering membantu melegakan kesakitan dan keradangan yang boleh terhasil daripada taji tulang atau gout. Akhir sekali, terapi alternatif menggunakan balutan magnet boleh membantu mengurangkan sakit belakang, sakit di lutut dan siku, dan mana-mana tendon radang.

Apa yang ramai orang mempersoalkan adalah kekuatan magnet? Ini diukur oleh meter gauss yang berdasarkan kira berat besi ia boleh mengangkat. Magnet yang mempunyai kuasa 1000-3000 gauss disyorkan untuk mereka yang lumpuh, sakit belakang dan kecederaan kepada otot yang lebih besar di seluruh badan anda. Beberapa bahagian yang lebih kecil daripada badan anda yang boleh mendapat manfaat daripada terapi magnet termasuk mata dan telinga anda, yang memerlukan kurang kuasa tolok seperti 500.

Satu lagi perkara yang perlu mengambil kira adalah kedalaman penembusan dari medan magnet ke dalam badan. Jika magnet itu sangat kecil ia hanya akan menembusi satu atau dua inci ke dalam badan tanpa mengambil kira kekuatan.

Walau bagaimanapun, jika ia adalah magnet yang besar ia boleh menembusi badan sepenuhnya. Ia semua bergantung kepada kuasa gauss dan saiz magnet.

Terapi alternatif menggunakan tenaga magnet boleh memberi kesan yang besar terhadap pelbagai keadaan. Sama ada anda mencari untuk merawat jerawat, asma, fibromyalgia atau lumpuh, pilihan yang ada. Pergi ke pengamal yang terlatih akan membantu anda mengenal pasti kekuatan yang betul Gauss, saiz magnet, di mana untuk meletakkan ia, dan jangka masa pendedahan sekiranya anda mengalami. Hanya tahu bahawa ini adalah salah satu bentuk terapi yang telah wujud sekian lama dan terus mempunyai hasil yang kuat untuk semua jenis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar