Bagaimana untuk Menggunakan Aromaterapi untuk Fight Tekanan Darah Tinggi

Bagaimana untuk Menggunakan Aromaterapi untuk Fight Tekanan Darah Tinggi

Ramai pelanggan urut saya mengalami tekanan darah tinggi, ia seperti satu aduan biasa yang saya agak digunakan untuk memberi nasihat aromaterapi untuk masalah tekanan darah. Urut dengan penggunaan minyak pati boleh menjadi sangat berkesan untuk menangani tekanan darah tinggi dan membawanya kembali di bawah kawalan.

Salah seorang pelanggan tetap saya baru-baru ini diambil kira perubatan yang diarahkan kepadanya oleh GP beliau. Dia mampu untuk berhenti mengambil ubat kerana sesi aromaterapi biasa dia mula mengambil dengan saya. Dan saya telah mendengar cerita-cerita yang sama dari tukang urut lain yang saya tahu - mereka dua telah mendapat pelanggan tetap sebelum ini yang telah mengalami tekanan darah tinggi tetapi kini boleh bergantung kepada aromaterapi untuk membantu mereka.

Berikut adalah senarai beberapa perkara yang boleh membantu untuk menstabilkan tekanan anda, tetapi sila ingat ia adalah penting untuk bercakap dengan doktor anda sebelum mencuba apa-apa yang terlalu radikal. Aromaterapi boleh membantu tetapi itu tidak bermakna anda boleh membuat keputusan untuk parit ubat anda tanpa berunding dengan seorang pakar.

Minyak aromaterapi penting yang bekerja dengan baik untuk menangani tekanan darah:

* Lemon

* Ylang Ylang

* Clary Sage

* Lavender

* Marjoram

* Melissa

* Neroli

* Orange

The amaran aromaterapi biasa memohon sudah tentu. Sila berhati-hati apabila menggunakan minyak pati, kerana ada yang boleh mempunyai kesan sampingan yang kuat. Senarai ini jika cukup selamat, tetapi sila mengendahkan amaran.

Sekarang untuk beberapa nasihat standard holistik yang saya berikan kepada semua pelanggan saya, tetapi ia juga nasihat yang besar untuk berurusan dengan tekanan darah tinggi. Cuba makan buah-buahan dan sayur-sayuran lebih segar. Sup sayur-sayuran adalah baik - saderi, tomato, lobak merah. Jika anda lebih suka makanan tambahan anda perlu mengambil zink, tembaga, Vitamin C & E.

Bawang putih adalah bahan yang sihat dan semula jadi yang melawan tekanan darah tinggi dan juga kolesterol (kedua-dua sering pergi tangan dalam tangan). Jika anda tidak suka rasa bawang putih, sebaliknya anda boleh mengambil ia dalam bentuk kapsul.

Hawthorn dibuat ke dalam teh yang besar, cuba satu sudu teh herba kering untuk satu cawan air. Dua cawan setiap hari adalah semua yang anda perlukan - mungkin satu dengan sarapan pagi dan satu selepas makan malam. Dengan bekerja ini menukar ke dalam rutin harian anda, ia akan menjadi lebih mudah untuk melekat dengan mereka.

Brokoli mempunyai bahan kimia yang setiap kerja untuk mengurangkan tekanan darah. Juga kunyit adalah bahan yang berfaedah, menggunakannya dalam masakan anda atau cuba teh kunyit. Valerian herba biasa atau minyak pati valerian dalam pembakar aromaterapi akan membantu juga.

Senarai ini berterusan ... Beets, bit terutama hitam. Pasli, yang bukan sahaja baik untuk tekanan darah tetapi besar pada menyusun nafas berbau. Rempah ratus seperti oregano, lada hitam, selasih dan tarragon juga tertanya-tanya bahan-bahan.

Pastikan untuk mengelakkan makanan masin dan jeruk. Licorice. Apa-apa sahaja dengan lemak tepu seperti burger, kentang goreng dan senarai. Elakkan alkohol dan merokok (itulah nasihat yang baik untuk semua orang). Dan akhirnya, anda akan kagum apa 15 minit pantas berjalan sehari boleh mencapai!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar