Bagaimana untuk Dapatkan Lebih Tinggi Sememangnya - Panduan Mudah

Bagaimana untuk Dapatkan Lebih Tinggi Sememangnya - Panduan Mudah

Terdapat banyak sebab mengapa anda mungkin ingin mengetahui bagaimana untuk mendapatkan lebih tinggi: ia boleh memberikan anda lebih yakin, meningkatkan personaliti anda dan juga boleh meningkatkan kehidupan profesional anda.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, penemuan saintifik tertentu telah menjelaskan mengapa sesetengah orang adalah lebih pendek daripada yang lain dan apa yang anda boleh lakukan untuk menjadi lebih tinggi tanpa perlu mengambil pil untuk sepanjang hidup anda atau memilih untuk pembedahan berisiko. Faktor-faktor yang mempengaruhi bagaimana tinggi seseorang boleh dibahagikan kepada keturunan dan hormon.

Terdapat banyak yang boleh anda lakukan untuk meningkatkan keturunan atau gen anda. Walau bagaimanapun, terdapat kaedah yang boleh anda gunakan untuk meningkatkan hormon pertumbuhan dalam badan anda yang boleh membuat anda lebih tinggi.

1. Latihan - apabila anda bersenam keras, ada jumlah yang luar biasa hormon pertumbuhan yang dapat dilepaskan ke dalam badan anda. Latihan yang anda lakukan boleh terdiri daripada latihan kardiovaskular dengan latihan berat badan. Walau bagaimanapun, apa senaman yang anda pilih tidak adalah isu utama di sini.

Intensiti dan jumlah usaha anda masukkan ke dalam latihan anda adalah apa yang penting. Jadi bersenam keras dan anda akan mendapatkan lebih tinggi lebih pantas daripada Usain Bolt mampu melakukan pecutan 100 meter.

2. Rehat - tidak ramai yang tahu bahawa badan dipanjangkan semasa tidur sebagai tulang belakang menjadi didekompresi. Jika anda tidak mendapat rehat yang cukup dan anda memulakan hari berikutnya letih, tulang belakang anda bermula dalam kedudukan yang salah dan anda menjadi bongkok berakhir.

Ini ketara mengurangkan peluang anda untuk menjadi lebih tinggi. Jika anda ingin meningkatkan ketinggian anda, mendapatkan 7-8 jam tidur setiap malam adalah penting untuk menambah inci untuk rangka anda.

3. Diet - mengetahui bagaimana untuk mendapatkan lebih tinggi cepat berkait rapat dengan tabiat pemakanan anda. Anda perlu mengambil makanan yang kaya dengan magnesium, kalsium, vitamin K dan vitamin D. Ini adalah termasuk dalam produk tenusu, sayur-sayuran seperti bayam, kubis dan brokoli, serta ikan. Mereka menghasilkan protein yang membantu dalam pengeluaran hormon pertumbuhan dan menyumbang kepada pertumbuhan tulang.

Juga, mengelakkan makan dalam jumlah yang besar makanan pada satu masa kerana ini menghalang pengeluaran hormon pertumbuhan disebabkan oleh kenaikan insulin yang berlaku selepas anda makan hidangan yang besar. Sebaliknya makan makanan yang lebih kecil lebih kerap sepanjang hari.

4. Tambahan - makanan tambahan yang mengandungi asid amino glycine dan vitamin seperti vitamin K dan kalsium bermanfaat terutamanya jika anda tidak berdiet dengan betul. Perlu diingat walaupun makanan tambahan yang tidak boleh digunakan sebagai pengganti untuk diet biasa anda dan salah satu cara terbaik untuk mendapatkan lebih tinggi secara semulajadi adalah dengan menggunakan kedua-dua mereka pada masa yang sama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar