Menjaga Buah Pinggang Anda Sihat

Menjaga Buah Pinggang Anda Sihat

Buah pinggang anda bertanggungjawab untuk detoksifikasi dan pembersihan darah. Satu kerja yang sangat penting sesungguhnya, dan pintu masuk kepada kesihatan yang baik jika mereka betul dijaga. Kesihatan kita banyak bergantung kepada fungsi buah pinggang kami. Kesesakan beberapa bahagian laluan kencing, pengumpulan asid disebabkan oleh diet yang rosak, dan terlalu sedikit pengambilan air tawar, adalah punca utama sejumlah besar penyakit buah pinggang. Pengekalan cecair, dan kesakitan menyentuh mungkin menunjukkan kerosakan buah pinggang. Mata bengkak dan muka, atau tisu di bahagian perut dan kaki dapat dilakukan; dan belakang di atas buah pinggang sering sangat lembut dalam diri seseorang dengan masalah buah pinggang. Dalam kes-kes yang teruk seluruh badan boleh membengkak kerana tisu menjadi berair kerana buah pinggang tidak berfungsi untuk menghapuskan bendalir.

Dalam perubatan Cina purba buah pinggang adalah dianggap organ tenaga hidup anda. Teori ini berpendapat bahawa buah pinggang menyimpan jing, atau "intipati penting" dan dikaitkan dengan penghasilan semula dan kreativiti. Dalam perubatan Barat, hormon yang dihasilkan oleh korteks adrenal memainkan peranan yang sama, dan banyak tonik buah pinggang tradisional menyokong kelenjar adrenal juga.

BATU KARANG
Jika anda mempunyai batu karang baru-baru ini ia akan menjadi yang terbaik untuk menumpukan usaha penyembuhan anda pada detoksifikasi dan tonifying buah pinggang anda. Kaedah yang terbaik untuk ini adalah untuk minum air yang banyak. Meningkatkan pengambilan cecair secara umum, mengurangkan jumlah mineral yang boleh terkumpul di dalam buah pinggang anda yang membentuk batu-batu atau kerikil. Plus cecair akan menolak melalui apa-apa toksin yang boleh bertakung di dalam buah pinggang; pada dasarnya membantu dalam proses detoksifikasi.

JANGKITAN BUAH PINGGANG
Jika anda baru-baru ini mempunyai jangkitan buah pinggang, anda mungkin sudah pada siri antibiotik, dan saya akan mengesyorkan termasuk acidophilus bakteria dalam diet anda. Ubat anda berada di malangnya mempunyai kesan sampingan membunuh semua bakteria baik dalam sistem anda dan juga salah satu yang menyebabkan jangkitan anda. Sumber makanan yang baik acidophilus adalah yogurt; ideal dengan menambah budaya. Hanya pastikan ia tidak terlalu manis walaupun, kerana ini boleh berfungsi terhadap manfaat.

Sesetengah jenama baik yogurt yang berbudaya: Stoneyfield Farms, Barbara, Horizon, Tillamook, Dannon Activa, atau mana-mana jenama kefir (yogurt yang lebih berbudaya.)

Satu lagi perkara yang amat diperlukan pada ketika ini dalam penyembuhan anda adalah lebih cecair - mengepam buah pinggang anda keluar. Sebaik-baiknya lebih banyak air boleh dimakan, tetapi anda boleh minum minuman biasa anda. Pastikan untuk mengelakkan gula berat dan bahan kimia walaupun, kerana ini benar-benar akan beban buah pinggang anda pada ketika ini. Peraturan umum adalah untuk meningkatkan pengambilan harian cecair anda kepada kira-kira 1/2 oz cecair setiap paun daging.

Detoksifikasi
Detoksifikasi adalah kunci kepada buah pinggang secara keseluruhan dan kesihatan saluran kencing. Makan buah atau minum jus adalah sangat berfaedah. Dalam beri biru tertentu, cranberry, Acai dan beri noni; kerana mereka adalah sangat tinggi dalam antioksidan. Juga, cranberry telah terbukti membantu menjaga pundi kencing dan ureter berasid dan tidak ramah bagi pembiakan bakteria, melindungi saluran kencing keseluruhan.

Berikut adalah beberapa perkara mudah yang boleh anda lakukan untuk mengelakkan jangkitan:

1. kencing selepas hubungan - Membersihkan saluran bakteria yang berpotensi.

2. Dapatkan tidur yang cukup - Hal ini membuat sistem imun anda kuat.

3. Cuba untuk berurusan dengan kehidupan dengan tenang - Mengelakkan tekanan dan bimbang jika boleh.

4. Ambil multi-vitamin yang baik dan suplemen mineral - Menjaga sistem anda kuat adalah cara terbaik untuk mengelakkan jangkitan berulang.

5. Pastikan perut anda bergerak - Sembelit boleh membebankan buah pinggang.

6. Minum banyak air!

Tanda-tanda bahawa anda mungkin mempunyai buah pinggang atau pundi kencing keadaan yang serius:

* Sakit di bahagian perut dan backsides lebih rendah.

* Kerap membuang air kencing atau penting yang menyakitkan.

* Air kencing yang lebih gelap atau lebih keruh daripada biasa.

Dalam hal mana-mana gejala-gejala ini ia adalah amat penting untuk melihat doktor anda, kerana jangkitan boleh hadir. Jika tidak dirawat, keadaan yang lebih serius seperti batu karang atau nefritis boleh berlaku.

Pundi kencing yang berulang-ulang, UTI dan buah pinggang jangkitan atau penyakit secara umumnya kerana kehilangan daya hidup sel dalam saluran kencing. Buah pinggang yang direka untuk menghapuskan toksin dari badan, tetapi jika terdapat kecacatan metabolik, aktiviti bakteria atau pengumpulan bahan kimia ditelan, disfungsi berlaku. Pengubahsuaian gaya hidup adalah cara terbaik untuk mengelakkan penyakit ini atau mewujudkan persekitaran penyembuhan dalam badan anda.

Membuat rancangan detoksifikasi, menyesuaikan beberapa faktor gaya hidup dan mewujudkan rejim diet dan senaman yang sesuai dengan keperluan khusus anda.

© 2009 Christen Peattie, HHP

Tidak ada komentar:

Posting Komentar