Kronik Sindrom Keletihan Diet untuk Bantuan Anda Mengatasi Penyakit Anda

Kronik Sindrom Keletihan Diet untuk Bantuan Anda Mengatasi Penyakit Anda

Sindrom Keletihan yang Kronik, juga dikenali sebagai CFS, memberi kesan kepada lebih 800,000 rakyat Amerika hari ini. Ia boleh membawa kepada letih dan sakit otot dan sendi, masalah kognitif seperti kurang tumpuan, malah akhirnya boleh membawa kepada keletihan mental dan fizikal yang teruk. Menghadapi sindrom keletihan kronik boleh menjadi amat sukar.

Beberapa masalah yang berkaitan dengan CFS boleh menjadi masalah jantung dan pernafasan. Walaupun ia mungkin sukar untuk mendiagnosis CFS, bagi mereka yang tidak mempunyai ia, terdapat pilihan rawatan yang mereka perlu meneroka. Sesetengah herba keletihan kronik telah didapati sangat berguna oleh kebanyakan orang-orang yang telah cuba mereka keluar.

Terdapat banyak cara untuk merawat seseorang menghadapi CFS, tetapi terdapat hanya beberapa kerja-kerja itu. CFS boleh menjadi penyakit yang sukar diubati, kerana ia adalah untuk mendiagnosis. Atas sebab ini, ramai orang ingin mencari cara yang paling mudah dan paling berkesan untuk membantu mereka menghadapi masalah-masalah yang disebabkan oleh sindrom keletihan kronik.

Sesetengah rawatan seperti terapi senaman digred dan juga kognitif terapi tingkah laku telah digunakan. Walaupun ini boleh membantu dengan gejala penyakit ini, mereka tidak langsung menangani sindrom, dan sering boleh gerai rawatan. Jika puncanya tidak dirawat, penyakit ini akan terus menguasai kehidupan seseorang.

Adalah dipercayai bahawa satu sebab utama CFS boleh mengambil alih kehidupan seseorang dengan mudah adalah bahawa ia mempunyai kesan lingkaran ke bawah yang menarik seseorang jauh ke dalam masalah yang berkaitan dengan penyakit ini.

Sebagai contoh, seseorang yang mempunyai pola makan yang buruk mungkin mula berasa bermulanya CFS dengan lesu dan otot lemah. Ini boleh membawa kepada penurunan dalam aktiviti, yang apabila dipasangkan dengan diet yang tidak berubah, boleh membawa kepada lebih banyak tanda-tanda keletihan. Apabila seseorang mula berasa CFS menetapkan dalam, adalah penting mereka mengambil tindakan. Ini boleh menjadi semudah menukar diet.

Ramai rakyat Amerika mengambil makanan diproses yang tidak mempunyai nutrien yang diperlukan untuk mengekalkan badan yang sihat. Kekurangan nutrisi boleh menyebabkan CFS dan memastikan badan mendapat vitamin dan mineral yang diperlukan boleh membantu seseorang menghadapi sindrom keletihan kronik.

Memakan banyak serat dan lemak asid seperti Omega-3 dan Omega-6 dan juga mendapatkan keperluan lain seperti magnesium, selalunya boleh membantu dengan CFS. Oleh kerana ramai orang tidak mempunyai keperluan ini dalam diet mereka, mengambil makanan tambahan boleh membawa kepada peningkatan menghadapi CFS.

Adalah penting untuk mempunyai diet yang sihat dan mendapatkan semua makanan tambahan semula jadi yang diperlukan oleh badan. Untuk mereka yang mengalami CFS, memastikan gaya pemakanan yang sihat ini mungkin bermakna kejayaan dalam menghadapi gangguan yang amat sukar seperti sindrom keletihan kronik.

Perubahan diet mudah dan makanan tambahan untuk mendapatkan apa yang badan yang hilang boleh bermakna kualiti dipertingkatkan secara drastik hidup bagi mereka yang menghadapi CFS.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar