Menggunakan Minyak Essential ke kaunter "Fibrofog" di Fibromyalgia

Menggunakan Minyak Essential ke kaunter "Fibrofog" di Fibromyalgia

Fibrofog adalah salah satu daripada gejala yang tidak diiktiraf lagi paling biasa fibromyalgia. Jika anda mempunyai tanda-tanda dan gejala-gejala fibromyalgia, adalah penting untuk menyedari fibrofog supaya anda boleh mendapatkan rawatan yang sesuai dan menguruskan penyakit anda dengan lebih berkesan. Gejala boleh termasuk:

kehilangan ingatan jangka pendek
kesukaran mengingati di mana anda meletakkan perkara
rancangan kesukaran mengingat
kesukaran dengan bahasa, termasuk masalah memegang perbualan, memahami perbualan dan meluahkan pandangan
kesukaran mencari perkataan yang betul untuk digunakan dalam perbualan
masalah untuk mengingati nombor mudah
mengundurkan huruf dan nombor
masalah menumpukan perhatian dan memberi tumpuan
masalah mengekalkan maklumat baru
Apa Adakah Beberapa Punca Fibrofog?
Berikut adalah empat yang utama bersama-sama dengan minyak yang boleh membantu:

Kurang tidur atau gangguan tidur. Jika anda tidak mendapat tidur yang cukup atau kualiti, ia boleh menjejaskan keupayaan otak untuk menghasilkan cukup serotonin neurochemical yang membantu dalam menyimpan memori. Untuk tidur, saya cadangkan lavender, chamomile Roman, neroli, marjoram, melati, Keamanan dan Calming (campuran tansy biru, nilam, limau, oren dan ylang ylang) atau RutaVaLA (campuran rue, valerian dan lavender). Letakkan satu atau dua titik pada tapak kaki anda betul sebelum anda menghidupkan cahaya atau letakkan satu atau dua titik (tidak lebih) lavender di atas bantal anda. Mana-mana minyak ini boleh digunakan dalam mandi hangat kanan sebelum tidur.

Pengurangan aliran darah. Kajian telah menunjukkan bahawa fibromyalgia boleh menyebabkan penurunan aliran darah ke kawasan-kawasan tertentu otak yang bertanggungjawab untuk mencipta kenangan jangka pendek. Kekurangan aliran darah boleh menghalang otak daripada secukupnya mencipta kenangan baru. Saya cadangkan kemenyan yang tinggi dalam monoterpenes dan sesquiterpenes yang melintasi halangan darah otak. Anda juga boleh menggunakan rosemary, halia, lada hitam, pudina, serai atau geranium. Cedarwood dan cendana juga minyak yang tinggi dalam sesquiterpenes dan boleh membantu dalam meningkatkan aliran darah. Cuba meletakkan minyak pada mata refleks sekitar kepala termasuk di pangkal otak.

Sakit kronik. Sakit kronik telah ditunjukkan untuk menghalang keupayaan otak untuk mencipta kenangan. Memproses isyarat sakit mengambil banyak masa otak dan tenaga, terutama dalam seseorang yang mempunyai fibromyalgia. Sakit juga menghasilkan sejumlah besar tekanan yang boleh menjadi salah satu punca kehilangan ingatan jangka pendek. Di sini anda mahu bukan sahaja minyak yang mempunyai sakit kualiti yang melegakan tetapi juga berehat. Anda boleh cuba lavender, marjoram, Idaho balsam fir, petitgrain, Rom dan Kamomil Jerman, clary bijaksana, serai, helichrysum, pudina, selasih, halia dan lada hitam. Saya suka campuran PanAway (ia mengandungi helichrysum, wintergreen, cengkih, dan pudina) atau campuran Melegakan Ia (merapikan, lada hitam, pudina dan hisop). Minyak urut yang baik akan membantu untuk menggosok kesakitan ini melegakan minyak ke dalam otot ketat dan sakit. Saya suka Ortho Kemudahan yang mengandungi minyak terpecah kelapa, wheatgerm, biji anggur, badam dan minyak zaitun dicampur dengan minyak pati wintergreen, Jintan saru, marjoram, thyme merah, vetiver, pudina Eucalyptus ericifolia (Rosalina) dan serai. Atau anda hanya boleh menggunakan minyak jojoba dan menambah minyak pati anda kepadanya. Pokoknya adalah anda perlu urut minyak pati ke dalam otot-otot yang menyakitkan dan tempat-tempat yang ketat.

Kemurungan. Sebilangan besar orang dengan fibromyalgia juga melaporkan bahawa mereka mengalami kebimbangan dan kemurungan. Kemurungan dan kehilangan ingatan pasti seolah-olah ada kaitan. Kemurungan merendahkan tahap serotonin dalam otak, mencegah kenangan baru daripada ditetapkan. Tahap yang rendah serotonin juga dikaitkan dengan masalah pembelajaran. Apa minyak yang berguna? Minyak menaikkan semangat dan minyak lebih menaikkan semangat. Anda boleh menggunakan kemenyan, ylang ylang, neroli, rose, geranium, bergamot, melati, atau campuran Joy, Harmony, Valor dan Putih Angelica-semua campuran minyak yang kaya dan menaikkan semangat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar