Air yang sihat - chloramines Digunakan dalam City Water

Air yang sihat - chloramines Digunakan dalam City Water

Chloramines adalah bahan kimia yang digunakan sebagai pembasmi kuman di dalam air dan yang semakin banyak digunakan dan bukannya pengklorinan untuk merawat sistem air awam. Chloramine dicipta dengan menggabungkan klorin dan ammonia. Walaupun chloramines tidak melesapkan sebelum mencapai pelanggan cara klorin yang boleh, ia sering menukarkan bahan-bahan organik yang biasa ditemui dalam sebatian karsinogenik. Mujurlah, chloramines boleh dikeluarkan daripada mandi anda dan paip melalui penggunaan penapis yang berkualiti.

Chloramines digunakan untuk sistem air awam, bukan kerana mereka adalah lebih baik daripada klorin yang dahulunya digunakan, tetapi kerana ia adalah mudah untuk membuat dan lebih murah. EPA menganggarkan bahawa dalam tempoh beberapa tahun akan datang 90% daripada awam negara utiliti air luas akan menggunakan chloramines; walaupun kekurangan kajian untuk kesan manusia. Selain kecenderungan untuk menjadi karsinogenik dan menyumbang kepada kanser dengan pendedahan yang berterusan, terdapat beberapa kesan sampingan yang lain untuk chloramines dilaporkan. Membeli penapis yang akan melindungi keluarga anda daripada chloramines akan menjadi satu keperluan jika EPA tidak berhenti dari pergi ke hadapan dengan projek ini.

Penapis air rumah akan melindungi anda dan keluarga anda daripada kesan sampingan yang boleh disebabkan oleh pendedahan yang berpanjangan bukan sahaja chloramines, tetapi juga arsenik, plumbum dan fluorida. Melindungi keluarga anda daripada tindak balas seperti: ruam, kulit kering yang teruk, bekas dan lepuh dan juga masalah pernafasan dan kanser boleh menjadi semudah memasang penapis air rumah.

Di bawah penapis sinki atau keseluruhan sistem pembersihan rumah untuk H2O anda minum, adalah penting hari ini untuk melindungi kita dari pencemaran bahan yang keluar dari paip atau pancuran anda. Dan janganlah kamu merasa bahawa anda adalah lebih selamat semasa anda membelinya dari kedai dengan botol. Air botol hadiah walaupun dibeli mempunyai kebimbangan dengan pencemaran dan kesan banyaknya botol dibuang terhadap alam sekitar.

Mempunyai sistem penapisan adalah penting untuk kesihatan keluarga anda. Tahap perlindungan yang penting diperolehi daripada jenis penapis (seperti di bawah sinki atau keseluruhan rumah sistem) supaya kita tidak menelan pencemaran bahan berbahaya. Perlu diingat bahawa pendedahan kepada bahan cemar ini boleh membuat sama seperti masalah yang teruk kerana tertelan mereka.

Kulit kita menyerap segala-galanya di udara dan segala-galanya yang kita bersentuhan dengan. Orang ramai kini menyedari tentang apa yang mereka terdedah kepada dan memilih pakaian kapas organik, semua detergen semulajadi untuk pakaian mereka dan semua produk penjagaan kulit semula jadi untuk mengelakkan pendedahan kepada bilangan besar-besaran pencemaran bahan, karsinogen dan bahan kimia yang digunakan hari ini. Melindungi diri anda dengan cara ini adalah satu cara yang baik untuk menjaga tubuh yang sihat, tetapi kita selamat di bilik mandi kita sendiri? Kemungkinan, melainkan anda mempunyai sistem air diuji dan tulen (jarang berlaku hari ini) atau melainkan jika anda mempunyai sistem penapisan keseluruhan rumah dipasang di rumah anda, anda tidak.

Penapis air keseluruhan rumah boleh melindungi anda daripada: klorin, chloramines, plumbum, sedimen, rasa atau bau busuk, ammonia, hidrogen sulfit, serta pelbagai pencemaran bahan lain kedua-dua kimia dan organik. Sistem-sistem penapis adalah berbeza daripada di bawah penapis sinki yang tidak boleh melindungi anda di bilik mandi. Keseluruhan sistem penapis rumah cangkuk untuk air masuk ke rumah anda supaya semua yang anda gunakan dari syarikat kemudahan awam ditapis dan anda dilindungi.

Kebenaran yang mudah adalah, kita tidak boleh sepenuhnya tahu apa yang ada dalam air awam dan kemudahan awam tidak perlu mendedahkan segala-galanya dengan cara yang kita sedar sepenuhnya. Hanya menapis air anda boleh memberi anda keselamatan yang anda inginkan apabila minum, menonton anak-anak anda bermain di tab mandi atau mengambil mandi sendiri. Jadi memberi diri anda perlindungan yang anda perlukan dengan memasang sistem reban penapisan air keseluruhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar