Pemulihan semula jadi digunakan oleh lebih 50 peratus daripada orang di Amerika Syarikat

Pemulihan semula jadi digunakan oleh lebih 50 peratus daripada orang di Amerika Syarikat

Setiap hari, semakin ramai orang kini beralih kepada Naturopati untuk mencari penyelesaian dengan masalah kesihatan mereka. Ada di antaranya yang lebih selesa dengan perubatan semula jadi daripada ubat-ubatan yang ditetapkan oleh doktor mereka, sering dipenuhi dengan kesan negatif. Jika dalam perubatan herba yang lalu telah digunakan kebanyakannya di negara-negara membangun, ia tidak berlaku pada hari ini. Menurut ramai penyelidik, dianggarkan bahawa lebih daripada 50% daripada orang di Amerika Syarikat menggunakan jenis produk kesihatan semula jadi, termasuk produk berasaskan herba, vitamin dan mineral tambahan dan persediaan homeopati.

Naturopati adalah satu kaedah terapeutik menggunakan produk semula jadi dan bukannya ubat-ubatan dan rawatan invasif. Tidak seperti terapi ubat-ubatan, ubat semula jadi membantu untuk memulihkan diri sendiri dan untuk kekal sihat. Bersama-sama dengan gaya hidup sihat (makan makanan sihat, bersenam, tidak merokok dan lain-lain), penyediaan herba tertentu membantu sistem pertahanan semulajadi badan melawan jangkitan dan penyakit.

Apakah sejarah di sebalik homeopati?

Walaupun istilah ini mungkin kelihatan baru kepada ramai, asal-usulnya adalah sangat lama. Seperti kebanyakan kita hari ini, sekitar tahun 1700, seorang doktor Jerman bernama Samuel Hahnemann Kristian tidak berpuas hati dengan amalan perubatan di zamannya. Dia bertujuan untuk mencari jalan untuk merawat pesakit dengan bahan-bahan yang sama yang membuat mereka sakit. Menurut hipotesis beliau, bahan-bahan yang menyebabkan set gejala pada orang yang sihat boleh melegakan pesakit dengan gejala yang sama. Beliau menyeru homeopati pendekatannya. Walau bagaimanapun, golongan elit perubatan ditolak prinsipnya. Walaupun diabaikan oleh perubatan moden, penduduk di negara-negara membangun telah menggunakan homeopati selama berabad-abad dengan jayanya.

Hari ini, berjuta-juta orang di negara-negara membangun seperti Amerika Syarikat telah dilihat melalui ubat naturopathic cara terbaik untuk mengatasinya masalah kesihatan mereka. Walau bagaimanapun, tidak semua ubat semula jadi adalah selamat; tidak ada ubat herba tunggal untuk semua penyakit; yang tidak wujud. Anda perlu untuk menjauhkan diri dari mana-mana doktor naturopathic yang mendakwa dia mempunyai satu ubat untuk 10 mengenai penyakit. Malah, perubatan naturopathic bukan sahaja penggunaan ubat herba, tetapi juga diet, pemakanan, senaman, manipulasi fizikal, dan pengurusan tekanan. Di samping itu, untuk perubatan konvensional, terdapat satu kaedah kemasukan dan langkah berjaga-jaga yang perlu diambil apabila mengambil ubat semula jadi. Untuk mencari maklumat lanjut tentang bagaimana untuk menggunakan setiap ubat untuk setiap jenis masalah kesihatan, sila layari www.vitalfoodstore.com, atau klik pada pautan dalam busur sumber di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar